divendres, 15 d’abril del 2011

Tracks dels Volcans. Etapa 1 Torelló - Castellfollit de la Roca



Fa ben poc el Jordi de la Tracks del Diable, donava per inaugurada una de les noves rutes que ha inventat per la seva zona, la Tracks dels Volcans i nosaltres que estem una mica com un llum ens vem oferir voluntaris per anar a veure si és factible fer-la en dos dies. Per sort no som els únics sonats d’aquest món i el Ru, el Francesc, la Núria i el Dani no ens han volgut deixar sols. Així que amb poc més d’una setmaneta queda tot muntat i aquest dissabte ens trobem amb el Jordi a les 6:45 a Torelló. Evidentment per arribar-hi ens vem haver de llevar a una hora indecent, les 4:30, mare meva quina son! El Jordi, tot i no haver hagut de llevar-se tant aviat, tinc dubtes de si m’ho perdonarà mai... jejeje

Dani, ja pots obrir els ulls, jejeje

La Nuri i el Francesc arriben els últims i el Francesc ens porta una sorpresa, en lloc de venir amb la Niner Jet ha vingut amb la Air rígida i amb manillar de carretera, al menys porta frens de disc!


No es veu gran cosa però són el Jordi amb el Dani, el Francesc i el Ru

Després de la foto de rigor al local de la Tracks ens posem en marxa, primer cap a la benzinera a fer unes visites de última hora al Roca i després ja en serio el Jordi ens fa una sortida neutralitzada pels carrers de Torelló talment com si d’una sortida d’una cursa es tractés. Ja a la pista de terra s’acomiada de nosaltres i ens desitja bona sort, quedem que el trucarem un cop arribats a Castellfollit de la Roca on tenim el final d’etapa. Comencem la ruta per la mateixa pista de la Tracks del Diable mentre el sol comença a treure el cap entre les cingleres. Aviat però rebem una grata sorpresa pels que ja hem fet la Tracks del Diable, tot i anar cap a la mateixa direcció de seguida agafem camins diferents, un punt pels organitzadors.

Clarejant

Dels 6 que som la meitat porten GPS, així que el Dani, el Santi i el Ru, sobretot el Ru, ens fan de guies durant els dos dies. Després de pistejar una estona agafem un sender de pujada amb unes vistes estupendes d’un congost que ens va acostant a l’Esquirol.Allà ja acalorats, aprofitem per desabrigar-nos i posar-nos crema solar, la cosa promet.

Aquest corriol també semblava maco però no és per aquí! Mitja volta

Aquest sí, i la dreta molt bones vistes

Espereu-me!

Vinga Ru amunt!

Coreografia factor 50

Deixem el poble per dirigir-nos cap a Cantonigros igual que es fa a la ruta endiablada però per una pista de lloses que només coincideix en seu tram final ja arribant al poble conegut pel seu festival internacional de música. Aquesta pujada de lloses se’m fa difícil, estic estrenant les rodes noves i són genials en algunes coses, per exemple, si he d’arrencar en pendent, m’és més àgil i noto que la bici agafa velocitat més ràpid, en canvi però en esglaons em costa més de dominar la direcció al tenir menys pes al davant, així que mica en mica m’hi vaig familiaritzant. De totes maneres quan jo arribo al poble el Dani i la resta ja estan acabant un primer curset de mecànica intentant evitar que el disc de fre de davant de la seva bici deixi d’oferir-nos un concert de violí desafinat com fins aleshores. Suposo que per no repetir massa sortim de Cantonigros per carretera tot admirant el paisatge, a la nostra esquerra ens queden Cabrera i el Pla d’Aiats, i agafem la primera pista a mà dreta on aquí sí que fem un petit tram conegut. M’atabalo una mica perquè des de la pista de lloses de pujada que em noto un molest pinçament a la natja esquerra, igual que em va passar fa anys i vaig acabar fent servir durant un temps un seient duopower. Ho trampejo fent posturetes rares cada vegada que em fa la punxada.

Deixem la pista coneguda per agafar-ne una altra a mà esquerra i sorpresa, estan fent treballs de neteja i la trobem plena d’obstacles, així que ens posem a saltar branques i troncs amb les bicis a l’esquena però sembla que no estem sols, alguna cosa mou la vegetació uns metres més enllà, no arribem a veure de quin animal es tracta.


Jordi, a veure si netegem els camins, jejeje

Seguim direcció Rupit, un tram de baixada per la carretera i retrobem la pista i corriol coincidint amb la Tracks del Diable però arribant al poble pel GR. Ens instal·lem al costat de la font i aprofitem per esmorzar i jo per relaxar les natges, quin descans!



Esmorzant a Rupit

Al sortir estic millor i continuem cap a Sant Joan de Fàbregues, aquesta pista asfaltada la coneixem de sobres, però abans d’arribar a l’església trenquem cap al Salt de Sallent però no, aquest cop no ens toca admirar-lo des de d’alt sinó que anem a buscar una pista que ressegueix la cinglera per sota, tota una novetat per nosaltres, així podem admirar el mugró de Catalunya (l’Agullola de Rupit), el Salt de Sallent i la Mare de Déu del Far des de una altra perspectiva, m’agrada!

Sortint del poble

Sota Sant Joan de Fàbregues canvi de direcció

La cinglera de Tavertet darrera

El Salt de Sallent com sempre espectacular

En aquesta pista trobem de tot, pujada, baixada, bassals, creuem rierols, pujades pedregoses... i el Francesc punxa, així que la part de la jornada que segons el Jordi havia de ser més ràpida, entre el nostre esmorzar, l’exigència del terreny i els tallers de mecànica cada vegada ho és menys. Però estem contents i ens ho prenem amb bon humor arreglem la punxada de la roda de davant i prosseguim, doncs no! el Francesc s’enfila a la bici i se’n adona que la roda del darrera també està punxada, apa, san tornem-hi i amb aquestes que el Francesc ja ha gastat les dues càmeres que portava de recanvi...

Grans bassals

A veure si ens aclarim, Ru tu com ho faries?

Primera i segona punxada, que estan d'oferta!

L'agullola i tota la cinglera de Rupit, guapíssim...
Abans d’arribar a Sant Martí Sacalm agafem una pista de baixada que més enllà es converteix en una tartera de baixada, així que entre pedra, pedreta i pedrota anem baixant com podem, això sí ràpid segur que no i amb algun ensurt o caigudeta sense massa importància. Amb forquilla rígida la baixada aquesta ha de ser la bomba! I sinó demaneu-li al Francesc a veure què n’opina, jejeje


A dalt de la cinglera la Mare de Déu del Far

Finalment arribem al bici-carril Girona-Olot i l’agafem cap a Girona fins arribar a Amer on aprofitem per fer uns riures i dinar en una terrasseta a l’ombra perquè la calda és impressionant.


Rodar plàcid pel carrilet, plàcid fins que els hi agafen les presses!


I ara ens hem de tornar a posar a pedalar?

Sortim amb la panxa plena i el termòmetre amb el mercuri exaltat amb la calor d’estiu al principi de la primavera i com no toca pujar, es veu un edifici al capdamunt de la muntanya que tenim davant i evidentment cap allà anem.


Fa tota la pinta que hem d'anar fins allà dalt... no falla

Comencem a pujar per les esses emporlanades i quan ja en portem unes quantes.... sorpresa el Francesc ha tornat a punxar darrera! Així que acabàvem de sortir i ja tornem a estar parats... per sort les càmeres de 26 també van bé per les bicis de 29, així que el Dani li deixa la càmera i també els braços, quin fart de manxar que es fot, a més per partida doble ja que quan ja estava tot llest la vàlvula s’ha doblegat, perd aire i per redreçar-la acaba per perdre’l gairebé tot, apa a tornar-la a inflar.


Amb el bon temps tornen a aparèixer els especimens tirolesos :)

A la tercera va la vençuda

Mentre arreglàvem la punxada es veu que la pujada no ha desaparegut, llàstima, així que seguim amunt per la forta pendent, això sí poc després canviem l’asfalt rugós per terra. Ens saltem el trencall de Santa Brígida i seguim pujant, per anar-la a veure des d’un mirador que queda per sobre amb unes bones vistes d’Amer i les valls del rius Brugent i Ter.


Amunt cap a Sant Brígida

El Dani i el Santi emmarcant Amer


Al final ens hem passat de llarg Santa Brígida!

Fem mitja volta i ens enfilem pel costat d’una petita cantera i sense saber com perdem a la Nuri, de seguida la trobo a faltar, jo havia sortit davant amb el Ru i em quedo darrera per una patositat de les meves i m’adono que m’avancen tots menys ella, li comento al Santi i em diu que està davant, m’estranya, avisem a la resta i ningú l’ha vist, cridem i cap resposta, baixo a buscar-la i ni rastre, torno amb el grup, més crits, mòbils i al final la sentim que ens crida ella, total que sense saber com momentàniament em perdut un membre del grup, sort que només som 6! Per sort toca baixar una mica en direcció Sant Martí de Llémena, però l’alegria no em dura gaire, començo a no trobar-me massa bé, només és el preludi d’una visita inesperada, el Déu Vulcà amb tota el seu foc descarrega sobre meu una “pàjara” que em deixa ben tocada, i és clar, els 35º que marca el termòmetre no ajuden gaire i un cop travessem la carretera toca pujar de nou... buf quina penitència de pujada!


I de tant en tant algun bassalet...

Per acabar-ho d’adobar el canvi em comença a fer el tonto i amb lo “xof” que vaig només em falta que em salti la cadena i haver de parar a mitja pujada, el Francesc i el Santi s’ho mirem, li toca un canvi de moment intentar no estirar-la tant a veure si fa menys estrebades, amb tot això la Nuri i el Ru ja deuen ser dalt de tot, han posat la directa i el Dani i el Santi em van fent companyia camí amunt, jo a cada corba trec el cap esperant que la deessa de l’aigua s’emporti el foc del déu Vuclà i m’obsequií amb una font d’aigua ben fresca però és clar això no és la Tracks de les aigües... així que la font es fa esperar, mentrestant vaig bevent traguets del bidó però tot i així tinc la boca com un esparadrap, quina sensació més desagradable! Finalment s’acaba la pujada, reagrupem i avall cap a Mieres, l’últim tram també per corriol, aquest no té tantes pedres però també té algun pas complicat i corbes molt tancades. I a Mieres sí, trobem la font, mmmm que fresqueta l’aigua i que bé que va una bona refrescada, ens bevem els bidons a St. Hilari, jejeje i ja més refeta li dic al Santi d’anar tirant a poc a poc mentre els altres acaben d’omplir els camels, menjar alguna barreta.. però només sortir el Santi s’adona que porta la direcció completament fluixa, li fot un joc de nassos, així que al final ell i el Francesc es queden a apretar-ho i la resta anem avançant a poc a poc i per una carretera d’allò més tranquil·la cap a El Torn.


Baixada cap a Mieres!

Al.leluia!

Arribant al Torn

Tots aquests llocs em son completament nous, ara sí que ja no em sona pas res, així que anem descobrint nous pobles, nous camins i nous boscos per anar-nos apropant a la terra dels volcans. La pujada arriba en forma de senderó molt bonic però és clar entretingut i l’estona va passant. És al final d’aquest corriol quan per fi puc dir que em trobo bé, però ara que ja no estic marejada les cames ja comencen a estar cansades i no és per menys la quilometrada i les hores que fa que anem amb bici no són per menys, de fet tenim clar que anem tard, així que quan arribem a la pista intentem fotre-li canya i no perdre massa temps, per sort el canvi també em va una mica millor i a les pujades el plat mitjà m’aguanta més, perfecte.


Roques i pedres, podria ser la Tracks dels pedrots?

Senderons i senderons

Els cartellets de les pistes ens indiquen que anem direcció Sant Jaume de Llierca però tenim la sensació de no arribar-hi mai, la pista va pujant i de tant en tant té alguna baixada, et penses que ja tires avall però no, tornem a pujar, comencem a tenir clar que arribar a Castellfollit de la Roca serà una missió d’allò més complicada i aquest tram se’ns fa pesat. Però al final una de les baixades és la bona i és llarga, baixo molt a gust, no sé si és per les rodes noves però baixo ràpid i amb seguretat, el Francesc però amb la bici rígida i després del tute del dia acaba una mica més carregat. Baixem fins el Fluvià i ens apropem cap a Montagut, abans però hi ha una rotonda, són quarts de nou i el Ru ho té clar, ens queden pocs minuts de llum i uns 10 kms per arribar, la meitat dels quals de pujada, ell se’n va per carretera cap a Castellfollit que està a uns 3 kms però la resta no, decidim continuar seguint el tracks tot i que sabem del cert que la foscor ens acompanyarà en un tres i no res.


Al nostre pas totes les ovelles expectants

Ens separem del Ru i poc després de tornar a entrar al bosc gairebé ja no veig res, en un corriol de pujada decideixo parar i treure el frontal de la motxilla, quina diferència! El Santi es posa davant i jo l’il·lumino, el tema està en què amb la parada hem perdut als altres tres que van per davant, com sempre... no se’ls hi acaba mai l’energia?


Es farà de nit sí o sí...

Amb el Santi ens mosseguem les dents per no estar veient el corriol en la seva plenitud, sembla que ha de ser molt guapo, llàstima, i més endavant ens trobem al Francesc parat en un trencall, el Dani i la Nuri anaven una mica més endavant i com que ell no porta gps no sap per on han tirat, lo curiós del cas és que ell és qui també porta frontal i els altres dos van per davant sense llum... deuen haver activat la vista nocturna i els hi funciona bé perquè nosaltres tres tot i els dos frontals en alguns trams no ens hi veiem tant com voldríem! A més no és el millor dia per fer una nocturna escassos de llum, la lluna és un filet, ja podria haver-hi una bona lluna plena, però no.


La Nuit

Sortim a una pista, em torna a venir al cap una gerra de clara enorme i fresqueta, fa estona que em ronda però no hi ha manera! I quan tornem a deixar la pista per endinsar-nos en un altre corriol m’entra la venada pessimista, és tardíssim, avancem lent perquè el corriol és de baixada, té algun trencall, i penso quan arribem a Ca la Paula, ja no ens donaran ni sopar i això sí que em fa decaure, amb la meva panxa no s’hi juga! Per sort, m’animen. Alleugerits anem a parar a una pista, visca pensem, ara tocar anar més ràpid, pugem a la bici i pocs metres davant, un bassal enorme que no sabem ni per on passar-lo amb la llum sembla que el terra està més o menys bé però el trepitgem i rellisca així que hem d’anar en compte. Sortim del bassal, pugem a la bici i.... coi un altre bassal, i així successivament, així que seguim avançant a poc a poc perquè la pista és plena de tolls i no veiem bé per on es pot passar, de fet el Santi que va davant es fot un fart de banyar-se els peus al fang... a les sortides dels bassals veiem roderes de dues bicis, això vol dir que la Nuri i el Dani segueixen davant nostre i això que no porten llum, increïble. Després d’arribar a confondre les llums d’una masia llunyana primer jo amb la Nuri i el Dani i després el Santi amb un pastor i el seu ramat... sin comentarios... per fi la pista desemboca a la carretera molt a prop de Castellfollit, quina alegria! I quina imatge més maca del poble, llàstima que la foto de nit no em surt però estava genial la roca il·luminada amb les cases al capdamunt. El Santi però està fatal, es veu que l’última barreta que hem compartit se li ha entravessat de mala manera i s’ha quedat blanc com el paper... així que tirem directes cap al poble sense adonar-nos que el track hi entrava per l’altra banda. I sí, finalment a les 22:00h, amb 143kms i 3200 de desnivell, arribem a Ca la Paula!! La sorpresa però és que ho fem abans que els dos que ens portaven avantatge, és clar el Dani no va apajarat i si que ha vist per on pujava el track al poble, total que arriben al cap de res.


Hem arribat!!!

El Ru ens espera net i polit, truco al Jordi perquè pugui dormir tranquil que sàpiga que la primera etapa de la seva ruta volcànica ens ha portat de cul però l’hem superada, i em fa sospitar el seu to quan parla del què ens espera l’endemà, no sé perquè però no sembla que hagi de ser bufar i fer ampolles... però això ho deixem per després de sopar i dormir una mica que ja ens toca. Bueno, el Santi de tant marejat no pot ni sopar, després del desgast i sense sopar no vull saber com afrontarà la segona etapa, total només ens esperen 114 kms més....

A sopar! i per fi la gerra de clara!


Vinga prou de gresca i tothom a dormir!

divendres, 8 d’abril del 2011

Nocturna, series i el colofó: Matagalls

Quin cap de setmana més intens el de la setmana passada, vem començar-lo divendres amb una nocturna, l’oportunitat ideal per estrenar l’equipació d’hivern Trideporte que ens acabava d’arribar, o al menys això vem pensar perquè després vem passar força calor, cosa que no és normal sent de nit en aquesta època de l’any però… el temps està bastant boig.



Havíem quedat amb l’Aleix davant de la botiga de Trujillo, vem arribar una mica tard però per sort ens estaven esperant, com que es veu que hi ha gent de diversos nivells es fan dos grups i a nosaltres ens toca el que pujarà per Can Torres, llàstima que l’Aleix es queda encapçalant l’altre grup així que finalment podem rodar poquet junts, així que queda pendent que un dia l’Aleix es deixi enredar i ens acompanyi a fer alguna ruta.

La sortida molt bé, escalfant cap a Matadepera per arribar animats a la pujada de la nit, Can Torres. Un cop a dalt gairebé tot baixada fins a Sant Feliu del Racó i de la part més alta els Trujillo ens ensenyen un corriol xulo de baixada cap al centre del poble, llàstima que en un dels trams, entro malament, no m’ho conec, no m’hi veig bé, rellisco i patapam, ja he estrenat el nou uniforme! Sort que no l’he foradat! A Sant Feliu els deixem al casinet i nosaltres marxem a sopar a casa.


Dissabte també sortim a rodar, toquen series pel Puig de la Creu, són un martiri però un cop de tant en tant toca, després de 3 Puigs tornem a Sabadell amb mal de cames i donant voltes a com ens ho farem per aguantar la sortida del diumenge. Per cert, fot una calor més pròpia de finals de primavera que de principis...


A la tarda el més assenyat hagués estat descansar una mica però no, ens posem a feinejar pel pis i se’ns fan les tantes, a quarts de deu mirem l’ordenador a veure si hi ha planing per diumenge i sembla que sí, ens tocarà visitar el Montseny! A les 9:01h, hem quedat a l’estació de Sant Martí de Centelles, en punt arriben amb cotxe els Jordi’s (Senselimits i Bender) i al cap de res amb el tren el Ru i el Francesc.




Mentre els esperàvem tinc la sensació que l’he cagat abrigant-me poc perquè encara fa fresqueta però de seguida me’n adono que no, la pujada és llarga i de seguida entrem en calor, amunt, amunt i fora! Sigui perquè tots estem cansats o perquè avui fan bondat, jo que em pensava que aniria superpetada per les series al Puig i l’acumulació d’entrenament ament doncs no, em trobo prou bé i puc anar rodant amb el grup. La pujada al Brull és nova per nosaltres, té trams de tot rampetes fortes, trams d’anar fent una mica més suau...





Del Brull cap a Font Pomereta però agafant una variant que ens ensenya el Francesc, està bé perquè és nova i més curta però jo diria que pujava més que el camí tradicional! A la font parada obligatòria per començar a omplir dipòsits tot i que no hem passat arribat a dalt, el què ens queda per pujar, mare meva! I és el què té el Montseny, terreny ideal per pujades llargues.



Sembla que aquest cop el Ru s’ha posat les piles i porta un entrepà per fer-li la competència al Jordi, ja era hora que algú li plantés cara, jejeje.





I després d’esmorzar remprenem la marxa, direcció Matagalls Xic, on se’ns apareix la muntanya descoberta d’arbres, el paisatge és guapíssim i seguim enfilant-nos, per trams tècnics molt pedregosos i prats d’herba verda. En un petit coll agafem direcció Sant Segimon i deixem a la dreta el camí que va cap a Coll Formic.



El Santi ja fa estona que té problemes amb el plat mitjà fins que al final ha dit prou, avui tocarà treure-li suc al plat petit i a la baixada el gran, però perquè aquesta arribi encara falta. El pobre no en tenia prou amb els problemes amb el plat quan de cop la roda comença a perdre-li làtex, ha punxat la coberta nova de trinca. Recoi quina ratxa que portem de punxades aquest any! Entre el Jordi i el Francesc tapen el forat amb una branqueta petita i prosseguim per un corriol muntanya amunt.





Només arrancar, me la foto i caic dins una planta, res, caiguda tonta per no poder-me treure el pedal però com que vaig última fins que no em ve a rescatar el Ru no puc sortir de l’emboscada mentre em pixo de riure jo sola.



Seguim muntanya amunt, trams molt tècnics de lloses i pedres, prats d’herba on costa moltíssim avançar i tot amb la col·laboració especial d’un vent de mil dimonis que en alguns moments gairebé em tomba, realment al terra no però unes quantes vegades si que m’empeny cap a l’esquerra i em fa errar la traçada obligant-me a posar peu a terra.



Una paradeta a la Font de Matagalls, vols dir que cada cop ens falta menys...
Poc a poc arribem a dalt, que guapo, un cim més assolit, el Matagalls!

Fem la foto de rigor i avall ràpidament que no hi fa fred però el vent emprenya, sortim de la carena i ens endinsem a la fageda per fi de baixada, però en alguns trams sembla encara la tardor, el paisatge m’encanta però la baixada sobre la bici no massa, la pendent és pronunciada i les fulles no deixen veure el què amaguen.

De baixada passem per la Font de Mosquits




Més a prop de Viladrau, deixem la fageda i passem a prop d’algun castanyer centenari, la calor ja apreta, així que fora manguitos i cap al poble hi falta gent, sobre tot a la pastisseria! Sort que era oberta, de fet semblava que portés molts anys oberta a jutjar per l’edat a les dependentes...


Sortim de Viladrau direcció Puig l’Agulla per una pista ràpida i de bon fer, llàstima que ja gairebé arribant a la carretera el tubless del Santi diu prou i hem de posar una càmera. És llavors quan trec el mòbil per avisar al Francesc que junt amb els Jordi rodaven més endavant i veig que tinc un sms de la Clara, la pobre no està de sort i ha hagut d’abandonar a la cursa de l’Open BCN, males noticies per ella, a veure si d’una vegada arrenca la temporada a Corró amb una bona cursa aquest cap de setmana!


Doncs res, sort que tenim en Mc. Brider amb nosaltres, aquest cop no hem de menester brides però sí un cartró que porta per tapar el forat que fins ara havia aguantat amb el branquilló i el làtex. Un cop l’averia reparada baixem fins la carretera on ens trobem els altres tres gairebé fent la migdiada.



Prosseguim direcció la urbanització Guilleries amb el cel cada cop més ennuvolat, tot i així no fa pas fred. Aquí el Ru i el Francesc dubten de per on segueix el camí correcte i no fan cas al Jordi que en té una lleugera idea, cosa que fa que haguem de fer una volta de més fins acabar anant a buscar de nou la pista que comentava el Jordi, mentrestant ens cauen 4 gotes però la cosa no passa d’aquí.


La pista deixa de ser-ho per convertir-se en un corriol de lleu pujada que m’encanta i ens deixa a la pista, ben a prop de Puig l’Agulla. Ara toca fer el camí que ja coneixem d’altres vegades quan hem fet Vic-Granollers i que ens porta cap a Seva.


D’allà ens enfilem de nou al Brull, on fem una parada per picar alguna cosa i ara ja sí de tornada cap a Aiguafreda, primer per pista ampla que igual que a l’anada, fa que puguem anar xerrant tranquil·lament en grup, mentre ens apropem al GR que ens conduirà ja al poble, afegint la guinda final a la ruta.