dissabte, 28 de gener del 2017

Bye Bye 2016 - Foto / vídeo crònica d'un final d'any espectacular

Pobre blog, es queixa cada dia de que el tenim abandonat i té tota la raó del món. I no serà perquè ens falti material per omplir-lo, però és que o anem amb bici o escrivim i és clar, a l’hora de triar sempre acabem sortint a pedalar!

L’últim trimestre de l’any va quedar eclipsat per l’èxit aclaparador de la Madrid – Lisboa, però vem fer moltes coses més i algunes de molt interessants, com la Pyr’Epic. Amb molt poca pràctica sobre les bicis d’enduro ens hi vem llençar de cap i vem gaudir i patir d’allò més d’una cursa fantàstica, d’un enduro atípic ja que es cronometraven tant els trams de pujada com els de baixada i en un entorn més que fantàstic, el primer dia ens vem llevar a les 3:30 per poder començar l’etapa a Pic du Midi però va ser magnífic veure sortir el sol des del telecabina, i el segon dia des del Pic de Cauterets. Una cursa de ben segur per repetir, però haurem d’esperar el 2018.

Fotos del primer dia:
Brutal, a Pic du Midi amb bici! Només per ser aquí dalt ja ha valgut la pena!
Cap allà hem de baixar i pedres no n'hi falten!
Jean Paul Routens, lo d'aquest home és el no va más!

Fotaca del Santi només començar, ole ell!
I no tot és baixada, toca enfilar-se i de valent
I comença a recordar-me l'Ironbike amb una bona estona d'empènyer la bici muntanya amunt

Fotos del segon dia:
Bon dia des de Cauterets!
Amb la Muriel i la Maylis esperant el torn pel telecadira
Amb lo poc que m'agraden els telecadires i aguantant la bici... sort que és curt

Ara sí, ja hem fet cim, tots a punt per la segona etapa!
entorn d'excepció
fent amics d'Euskadi, aquí amb el Joseba
Ui, que sembla que avui també toca caminar!

Sort que la Occam per ser d'enduro és lleugereta que sinó...
I com s'enganxa l'herba

Aconseguim acabar amb èxit la nostra primera cursa d'enduro i de 3 etapes! Happys!

No podia tenir una millor estrena, 3a entre les dones!

El Santi ha immortalitzat la primera etapa en un petit vídeo, fantàstic record de la nostra estrena endurera per la porta gran. Baixades escandaloses i per petar a qualsevol les pujades empenyent la bici amb una xafogor molt descarada. La nostra primera endurada amb dorsal superada amb molt bon gust de boca.

Pyr'Epic 2016 Stage 1 by Santi Val from Ada Xinxo on Vimeo.

I abans de tornar passem per Mallabia on ens trobem amb els companys d’Escapa per fer una visita a la fàbrica d’Orbea.
Una bona colla de BiciEscapa de visita a la fàbrica d'Orbea

Interessant veure la proves a les que sotmeten els quadres i els components de les bicis
Poc després, el 16 de setembre, acollonits per les previsions de temps, en Ribi, el Juanjo, el Santi i jo marxem cap a la Grave al Ultra Raid de la Meije. Ens va agradar tant l’entorn per on discorre la cursa que tot i la curtida important que representa hi volíem tornar. Sortim amb calor de casa però a mesura que ens apropem als Alps la temperatura baixa i el cel es va ennuvolant.
Un cop a França la gendarmerie ens fa passar un control amb escaneig de la furgo i tot!
I les previsions no fallen, passem de les xancles a pedalar sota la pluja, el fred, la boira i fins i tot neu a les cotes més altes. L’organització de 10, tot i retallar la cursa dels 112kms oficials a 85km, ho fan tot sobre la marxa i mantenint l’encant del recorregut.

Pluja suau i allà dalt flocs de neu
Però els voluntaris no defalleixen i això que parat ha de fotre un fred!
Personalment, la Danièle Troesch i jo som el punt de mira de les dones ja que vem guanyar les anteriors edicions, però surto sense nervis, em passa una noia que no conec a les primeres de canvi, però vaig fent al meu aire. Baixant de Galibier estic apunt d’abandonar ja que no em sento els peus del fred, però aconsegueixo recuperar-los amb un te calentó al primer avituallament i surto compartint uns quants quilòmetres amb la Danièle, un plaer. Finalment em distancio i a partir del km. 40 no torno a veure cap noia. Després de la baixada brutal del GR de la Besse m’informen de que han tallat la cursa a dalt del següent port. Així que començo a enfilar-me amb totes les meves forces, mentre ens creuem amb els que ja han acabat i baixen.  Passada la meitat del port em trobo el Ribi que baixa i em diu que tinc l’altre noia davant i que encara no ha arribat. Apreto les dents però amb la boira no tinc visibilitat, vaig avançant bikers, la noia no, de sobte em sembla divisar-la entre la boira, acabo de fotre tota la llenya al foc però em falten uns quants metres més de pujada, estem a l’última corba, llavors el terreny planeja i arribem al collet amb lleugera baixada, impossible atrapar-la, entro 30 segons del calaix més alt. Emocionada i contentíssima d’acabar al podi acompanyada d’aquest parell de fieres. Classificació
Anem a dormir amb l'arsenal preparat
carones de son abans de sortir de l'hotel
A la sortida amb la Danièle!

Al mal temps bona cara!
I jo encara diria més: al mal temps bona cara!
Comença a estar tot una mica gris.. hi ha fang?
Avituallament fet, prossegueixo! una mica més endavant em foto una santa nata baixant per un prat d'herba mullada...
I de la nata em queda el canvi tocat i no puc pujar els últims pinyons... apa fotent-li emoció al tema... que no era prou difícil

A l'arribada amb la Celine

Com pollets els tres finishers catalans esperant que el Juanjo ens vingui a buscar, ell s'ha rallat amb el temps...
Il·lusionada amb el podi
Els finishers de l'edició 2016 de l'Ultra Raid de la Meije, felicitats a tots!

l'endemà al matí ens llevem amb tot ben nevat

El forn ben custodiat
I ja amb les bicis ben netes, hehehehe, tornem cap a casa

I abans de liar-me amb la Madrid – Lisboa una bona sortideta amb el Bestiar Lliure amb parada i fonda per esmorzar, com ha de ser!

Costa recuperar-se d’estar pedalant 53h i 44min non stop, però de ganes de bici no me’n falten així que 15 dies després agafem les burres endureres i cap a la Tracks de Cerdanya Weekend by Escapa, som una bona colla i passem un cap de setmana descobrint racons i senderons del Petit Canadà pirinenc.

pedalem per indrets preciosos
I ens ho passem com nens!
Santi, no trepitgis els bolets!
I amb la pretemporada arriben les caminades. Sembla que l’hivern te recança per arribar, no fa falta pas abrigar-se, però la castanyada es presenta puntual i amb ella l’aniversari de #laxinxu petita. Així doncs que toca tancar-nos a la cuina i fer panellets.

panellets casolans
I toca anar-se acomiadant de la gran companya d’aventures que ha estat l’Orbea Alma 2016 i anem a fer-ho amb una bona dosi de sender a la Panna el Bandoler. El Santi i jo apretant les dents tota la cursa però cometent un error garrafal, ens deixem barretes i gels a casa, quin desastre, el pajarot està assegurat i la Inés em passa per sobre en els últims quilòmetres de cursa, ben merescut ho tinc, hehehe

Santi en acció
Amb la Inés trepitjant-me els talons

M'encanta aquesta foto amb la Nur al podi
El millor és poder compartir les pedalades

I amb la tardor i la pretemporada surten els bolets, aquest any sí!

boletaires en acció
Els aniversaris es succeeixen, primer el de la Nur i després el del Ru, a qui aconseguim sorprendre pel seu 40è aniversari.
Ruta per la Roca amb la reina de la zona! Per molts anys Nur!

Sorpresa Ru!!
I quan semblava que ja havíem tancat la temporada de dorsals ens animem a participar a la Corriols de l’Avi de Lloret, un altre divertimento de senders, aquest cop el Magí i el Dani també s’hi animen i allà en trobem la Noe, la Nur i el Francesc. Pedalada per tenir en compte, sobretot pel podi, entre els regals de la Noe (una aixeta i una estufa) i el bany de cava ha estat molt divertit!

Tot el matí perseguint el Santi o el Dani, quin parell!
Instants abans de que es desmadrés el podi
I seguim diversificant, caminades, alguna esquiada, enduro, btt, maridatges...un no parar, i fins i tot pujo per primer cop a una bici de carretera, tot sigui per una bona causa, la Marató de Tv3 i l’activitat que hem muntat des de BiciEscapa amb el David de la Cruz, s’ho valen.
Un Sant Jeroni amb el Dani i el Magí

Aprofitant per improvisar un petit mannequin challenge

Una sessió de maridatge amb l'Esther i el Luis... molt divertida per cert, regaliz oi Luis?
Escampall que muntem cada cop que ens hem de posar les protección, hihihi
I que bonic i tenebrós el Montseny amb la fullaraca
Que xispeja? és igual una volteta per la Mola sempre va bé
I si acabes a punt d'explotar amb les trufes a la Fonda Rius encara millor, hehehe

Document inèdit, jo damunt una bici de carretera!

I la cosa va de torres, assedegats a la Torre del Moro
A la Torre de Vallferosa amb Escapa Club
La Torre d'Ardèvol
I aprofitant que aquest hivern hi ha neu a Port del Compte, esquiadeta amb el Geri

I també per la Marató de Tv3, cada any amb el Bestiar anem a la pedalada de Sant Quirze Safaja, però aquest any sembla que no la fan, així doncs que muntem la nostra pròpia pedalada per la Marató i així fem engreixar una mica més el pot tot fent el què més ens agrada, riure damunt les bicis!

La manera més divertida de pedalar per la Marató de TV3! from Ada Xinxo on Vimeo.

I ara sí, s’acaba l’any, com sempre gaudim de la família i ens tanquem a la cuina, això del Masterchef ha fet molt de mal, hehehe
Menú de Nadal a cal Val Xinxó
I per fer baixar una bona sessió de bingo!
La dispersió del Bestiar per Cap d’Any ens porta a improvisar i si ho haguéssim organitzat amb temps no ens hagués pogut sortir millor, tanquem el 2016 veient sortir el sol per darrera Sant Pere de Rodes, amb una ruta betetera per Cap de Creus amb banyet inclòs, participant a la nostra primera cursa de Sant Silvestre a Girona, trobant a les 20:45 un restaurant amb menú de cap d’any on els hi queda una taula i rematant-ho amb campanades a l’entrada gòtica de la Catedral de Girona amb ballaruca inclosa, bye bye 2016!!

Elles també volen veure sortir el sol. A veure si escampa la boira...
I al final tenim sort, espectaculars les tonalitats del cel amb la llum de primera hora i el cel emboirat
La Petitona també vol foto!
I aquest any sí, acomiadant el 2016 amb un banyet a cala Tavallera, quin gust!
Pedalant tots sols per Cap de Creus, un luxe
Després de la Madrid-Lisboa París no sembla tan lluny...
Boníssims els musclos de Port de la Selva
Sobreviurem a la nostra primera Sant Silvestre? "només" hi ha 2000 persones
Repte aconseguit! i no ens ha atropellat ningú!

Encantats amb les campanades a la Catedral de Girona! Bye Bye 2016 benvingut 2017!!