dilluns, 2 de novembre del 2015

Tracks de Ibiza especial Escapa

Com que no tindrem temps d'escriure una crònica com és deguda de la sortida que hem fet amb l'Escapa a la Tracks de Ibiza, comparteixo la ressenya que he fet per la botiga amb alguna foto més i mentrestant el Santi va editant un vídeo!

Ressenya al Escapa Club

El cap de setmana del 24 i 25 d'octubre els d'Escapa hem envaït Eivissa!

30 bikers volem el divendres cap a l'illa, al hotel Ocean Drive s'encarreguen d'ambientar-nos ràpidament amb una sessió de Dj que ens "acompanya" tot el sopar. Dissabte a primera hora arriba el Francis amb la furgo taller plena de bicis per començar la Tracks de Ibiza. Per poder-la fer en un parell de dies la Fátima, la dissenyadora de la ruta, ens l'adapta, tot i així surten 80kms per dia i són molt exigents.

El primer dia sortim d'Eivissa i anem fins a Sant Antoni, tot passant per Es Cubells. D'allà pugem a Puig Llentrisa per admirar les magnífiques vites d'Es Vedrà però lo més dur encara està per arribar, rampes duríssimes per pujar al Puig d'en Serra, per sort després del descens falta poc per arribar al dinar, on ens esperen la Vera i l'Anna amb el càtering per agafar forces.

Ara sí, amb la panxa plena anem a buscar un sender maquíssim que ens porta a veure Es Vedrà des de l'altra costat. Ara sí, anem a buscar definitivament la costa, ens esperen 20kms rodant a ran de mar, des de Cala Tarida, on uns quants fan una cabussadeta, fins a Sant Antoni de Portmany.

Ens instal·lem al hotel Putxet, alguna refrescada a la piscina, dutxa bona i sopar. Després cadascú a la seva, visita al passeig marítim, una copeta, o a descansar directament.  Això sí, toca canviar l'hora, per sort juga al nostre favor i dormim una hora més que ja va bé després dels 80kms i 1800m de desnivell d'avui.

El segon dia de la Tracks no es presenta més descansat que el primer, ens esperen de nou força sender tècnics, rampes ben dures i pedregoses. Passant pel costat d'es Broll de Buscatell, una zona agrícola plena de bancals al costat d'un torrent, ens dirigim cap a Cala Aubarca, però sense baixar-hi, ja que és una zona de costa molt esquerpa i tot i trobar-nos ven a prop del mar estem quasi a 300m d'alçada.

Descendim fins a Port de Sant Miquel, i una cosa està clara, si tornem a ser a nivell de mar tocarà pujar de nou, primer pujada relaxada per carretera però després d'un nou descens la deixem per encarar unes rampes de pujada per pista pedregosa que ens fan esbufegar de valent, ens enfilem al Puig des Cap de Bou.

Continuem cap a Sant Joan de Labritja d'on sortim per la via romana i pensant ja amb el dinar continuem cap a Santa Eulària des Riu, tot pujant fins la cota màxima del dia a 365m. d'alçada, per encarar una pista molt trencada de baixada coneguda com la baixada del tub.

Ara sí, anem saltant de pista en pista fins a la desembocadura del Riu de Santa Eulària, on trobem el càtering a punt, macarrons, carn estofada i un pastís de formatge per llepar-se'n els dits!

Ens manquen uns 20kms per acabar la ruta, majoritàriament resseguint la costa. Això ja està fet! però no ens enganyem, per pujar al Puig d'en Pep cal carregar la bici a l'esquena, això sí, amb la xafogor que fa i la panxa plena requereix un esforç extra.

L'incident més important del cap de setmana es produeix ara, a en Manolo li salta una pedra a la canyella, amb la mala sort que li fa una ferida just per on passa una vena, l'Oscar li practica unes primeres cures mentre arriba l'ambulància i el porten a posar un parell de punts, tot ha quedat amb un ensurt. Mentrestant la resta anem arribant a Dalt Vila, parant primer però a la Punta Martinet, des d'on hi ha unes vistes magnífiques d'Eivissa.

Ara sí, després de 81kms més i 2.000m de desnivell som finishers de la Tracks de Ibiza!

Aquí un recull de fotos de la ruta.
I les cròniques de quan vem fer la Tracks de Ibiza el 2014, aquest cop la versió complerta: