dimarts, 16 d’abril del 2013

Doblet pel Montsant

Diumenge volíem anar a la sortida de la botiga al Montsant, perquè la zona s’ho val, cau lluny i costa anar-hi però el paisatge és espectacular i a més s’hi havia apuntat el Cesc, a qui només coneixem virtualment del seu blog i del Facebook.
Per no haver de matinar tant el diumenge decidim anar-hi a passar el cap de setmana amb la Petitona. Ens llevem d’horeta dissabte i agafem rumb a Falset, ens hem baixat un track del wikiloc i a les 10:15 ens posem a pedalar, no sense abans passar per un forn on agafem provisions per esmorzar.
Comencem la ruta i ens sorprèn, els comentaris de l’autor deien que era força pistera i poc després de sortir estem baixant cap a Bellmunt del Priorat per uns corriolets fàcils i molt divertits, però clar dient-se Bellmunt evidentment toca pujar per arribar-hi.

Vinyes i Gratallops al fons
Bellmunt, aquí sembla que estigui avall
Corriolets
Com canvien les coses, ara Bellmunt sembla que estigui amunt...
Sortim del poble pel costat de les antigues mines i per uns camins de terra vermella marxem cap a el Molar tot creuant el riu Siurana, agafem un tram curt de carretera fins l’entrada d’una pista de pujada cap al poble on arribem per un sender que ens deixa directament al Carrer Nou del poble.
Les antigues mines de Bellmunt del Priorat
Creuant el Siurana
Vinga que arribem a El Molar
Creuem el poble i sortim primer rodant per pista que es va estrenyent i es converteix en un sender amb trams rocosos i ombrívol on el Santi imposa un ritme alegre que m’obliga a esforçar-me per poder-lo seguir. Tant que arribo a l’últim tram que puja més sense esma ni per provar-ho, apa Santi tot per tu que jo camino.
Més vinyes, és el què té el territori
Innovant :)
Puja tu que jo ja no puc més!
Arribem a Garcia, sort que és creua de baixada, no vegis quines rampes que té el poble, comença a apretar la caloreta, quines ganes de bon temps! Seguint el track ens porta a creuar de nou el riu Siurana però ho fa per un lloc on l’aigua està molt embassada i fa una pudor important i només acostar-nos-hi se’ns enfonsen les rodes en el llot, tornem enrere per creuar el riu per dalt, trobem un pas alternatiu per una carretera petitona que és perfecte.
El campanar de Garcia traient el cap
Ara toca creuar l’Ebre i aquí sí que seguim el track que ho fa pel pont de la via del tren, no fa massa gràcia tot i que hi ha espai per tots.

Tornem a la pista i amb ella comença la pujada “llarga” del dia, primer és de bon fer, va pujant suau i el Santi torna a apretar el ritme, recoi quina marxa que porta avui, però quan sembla que hem arribat a un collet el track tira per un sender que s’enfila muntanya amunt, amb molta pedra i timba a la dreta però vistes acollonants. Caminem quan la roda del darrera rellisca i un cop dalt parem a esmorzar en una ombreta.

Nyam nyam croissant de pernil i formatge
Ens apropem a una carena plena de molins de vent tot i que no arribem a enfilar-nos-hi, ara el track ens porta de cara avall cap a Mora d’Ebre, trams per pista i trams corriolers, de conya.

Així que després de 5 anys tornem a Mora d’Ebre i Mora la Nova, vem ser-hi el 2008 a la Transcat de l’Escapa, quins records! Avui anem al revés i després de travessar els dos pobles comença, ara sí, la part rodadora i pistera de la ruta, els 25 kms que ens separen de Falset que ens porten a visitar primer Darmós i després els Guiamets.
Deixem Mora d'Ebre i a l'altra banda de l'Ebre entrem a Mora la Nova
Darmós sobre les vinyes. Santi, fa falta córrer tant?
Aquesta part és prou ràpida i el Santi torna a donar-hi gas, em vol cansar aquest avui. Les bicis no es porten massa bé, portem dos mesos amb molt de fang i ara estan de ressaca, tocarà canviar el què encara no hem canviat a veure si tornen a anar fines.

La pujada a Guiamets és per carretera l’últim tram, se’m fa pesadet però la meta és clara, arribar fins el poble, un cop el passem el paisatge torna a oferir-nos vinyes a tort i a dret, els cartells ens avisen de que Falset és a prop, indicacions cap a Capçanes, després fins a Marçà i ja via directe a Falset on observem el seu castell des d’un punt de vista diferent fins ara, sempre hi arribem des de la costa i des de l’interior el poble té un aspecte molt diferent.

Arribem a Falset vora les 15h i anem directes a buscar un lloc per dinar, teníem la idea d’anar a un restaurant que vem conèixer el Nadal del 2007 però sembla que recentment han tancat, coi de crisi. Però trobem un bar aparentment senzill on dinem la mar de bé.
Havent dinat tirem cap a Cornudella on demà ens hem de trobar amb la colla d’Escapa. Fem una terrasseta i preguntem per un càmping, necessitem una dutxa i així anem a parar al Càmping de Poboleda, ja ens va bé perquè aquest poble no l’havíem visitat abans.
Que de gust que bé una terrasseta amb aquest sol!

Voltem pel poble, quatre compres per esmorzar demà, soparet i a fer nones que demà tindrem canya, això segur.
Demà rodarem per aquí dalt, de dreta a esquerra tota la serra major de Montsant
Queda prou clar
L'església de Poboleda algun dia era estampada
Quin lliri més preciós

Posta de sol des de la terrassa del bar del càmping, que bé s'hi està!

Tapetes i unes torrades per sopar, mmmmm!

I per explicar-vos com va anar diumenge faré una no-crònica al estil RitmoBisonte:
Sortim de Cornudella ben animats
Senders per nosaltres sols
I tot el dia gaudint de vistes espectaculars

Reagrupament
Endavant anem a buscar les pujades de veritat
Com puja això!
El Miquel enfilant-se amb Siurana i Cornudella al fons
Moment desperdigats
Tots carregant la bici i el Santi fent el trepa... no tens remei!
Costa enfilar-se a Roca Corbatera
Però ja ho tenim, un mos, una mica de classe de geografia i avall
El sostre comarcal del Priorat
Ens fem tots els senders de la Serra Major

Ei que és per aquí!

Cesc, quina foto més xula, gràcies!

Trencadissa triple
Arnau al atac

Punxada doble, qui l'arregla més ràpid?
Corriols a la vora del no res...
Cesc, va quedar prou bé, no? jejeje
Parada molt desitjada a la Font Pregona
Últimes grans rampes cap a Morera de Montsant
Acabant la ruta amb bon humor :)
Per si us heu quedat amb ganes de llegir, teniu la crònica de la sortida que ha fet el Cesc i aquí la d'Escapa Club, on trobareu també un enllaç amb TOTES les fotos de la jornada, fotos per un tub!

Buf aixo de intentar posarme al dia es una mica complicat, menys mal que l'ultima cronica es estit bisonte jaja..
Vosaltres continueu explorant territoris diferents i ben macos que son, sense deixar las bones costums, de pujar i pujar i pujar jaja